söndag 29 maj 2011

29/5 - Hjälpatilldagen

Ja idag har jag gjort väldigt mycket kul grejer. Först hjälpte jag mina värdföräldrar att rensa ur och sortera i uteskjulet, bära bord, bära stenar, rensa ur, damma av (eg. höa av) och sortera i "ladan". Tycker faktiskt det år riktigt kul att ta tag i nånting som ser ut som hejkomochhjälpmig och slänga allt man egentligen inte behöver och göra det snyggt! :D
På kvällen har jag oxå hjälpt min värdfar med Mac:en och iMovie. Hjälpte honom med att föra över alla filmer som de filmat (på barnen och från resor och så) och visade lite hur iMovie fungerar och så :) har importerat ca nio timmar film, och än är vi inte klara ;D
Imorrn ska vi kanske börja riva upp resten av terassen här ute, måste va klart tills på lördag.

Måste bara säga att min värdlillebror är så söt! :D han sover i min säng inatt igen och just nu ligger han och drömmer som en hund, ni vet fäktas lite och sparkas :p så sööt ^^

1 kommentar: